اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم| آسفالت‌های بی‌کیفیت شهر زنجان

فارس من| معاون امور زیربنایی شهرداری زنجان: توزیع ۴۰ هزار تن آسفالت در استان

معاون امور زیربنایی شهرداری زنجان از پخش ۴۰ هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری و ترمیم آسفالت خیابان‌های زنجان خبر داد و گفت: بخشی از این بی‌کیفیتی مربوط به پخش آسفالت است.

فارس من| معاون امور زیربنایی شهرداری زنجان: توزیع ۴۰ هزار تن آسفالت در استان

داود نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که شهرداری زنجان از آغاز پاییز امسال در حال انجام دارد، نهضت آسفالت است که تا 10 آبان‌ماه اجرایی شد.

معاون امور زیربنایی شهرداری زنجان با بیان اینکه هدف از این کار ترمیم و لکه‌گیری آسفالت‌های شهر زنجان در همه مناطق بود، تصریح کرد: درست است که مدت زمان اجرای این طرح تا 10 آبان‌ماه بود ولی تا زمانی که آب و هوا اجازه دهد به لکه‌گیری ادامه خواهیم داد.

وی به توزیع روزانه 120 تن آسفالت برای لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر زنجان اشاره کرد و افزود: به علت از بین رفتن آسفالت در برخی از مناطق حتی روکش آسفالت هم انجام شد.

نوری در پاسخ به سوال فارس مبنی بر گلایه مردم در زمینه بی‌کیفیتی آسفالت نیز اظهار کرد: در بحث اسفالت دو موضوع مهم وجود دارد که یکی نوع پخت و دیگری نوع پخش آن است.

معاون امور زیربنایی شهرداری زنجان گفت: در بحث پخت آسفالت زنجان تنها کارخانه‌ای است که آزمایشگاه مکانیک خاک دارد و به صورت روزانه در آزمایشگاه کیفیت آسفالت مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در بحث پخش و نحوه لکه‌گیری‌ها دوستان دقت لازم را انجام نمی‌دهند که این اتفاق به وجود می‌آید.

وی افزود: البته بخش دیگر نیز مربوط به بارندگی‌های اخیر بوده است، چون وقتی نیروها موفق به پر شدن چاله‌ها نمی‌شوند، بر اثر بارندگی دوباره چاله‌ها خراب شده و باید دوباره لکه‌گیری می‌کنند که دچار خرابی نشود.

نوری افزود: با این حال در حالت کلی زنجان جزو استان‌هایی است که در تهیه مصالح خوب برای آسفالت کمی فقیر است و کمتر برخوردار است و ما معادن آهکی که مصالح آن به درد آسفالت بخورد کم داریم.

معاون امور زیربنایی شهرداری زنجان با بیان اینکه نمی‌توان زمان مشخصی برای عمر آسفالت تعیین کرد، تصریح کرد: عمر آسفالت به آیتم‌هایی مختلفی وابسته است که از جمله آن رعایت نکات فنی در پخش آسفالت است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز در حدود 40 هزار تن آسفالت در بین مناطق توزیع شد که بخش اعظمی از آن مربوط به لکه‌گیری و ترمیم آسفالت بود، گفت: البته با توجه به اینکه قیمت قیر بسیار گران و تقریبا سه تا چهار برابر شده است.

نوری با بیان اینکه هدفگذاری برای توزیع آسفالت امسال 80 هزار تن بود، اما با توجه به افزایش قیمتی که بود، این میزان به 40 هزار تن رسید، اضافه کرد: سال قبل 35 هزار تن آسفالت در زنجان توزیع شد، اما با توجه به افزایش قیمت باز هم امسال به همان میزان آسفالت توزیع شد.

اخیرا پیامی در فارس من وضعیت اسفبار آسفالت خیابان‌های زنجان مطرح شده بود که خبرگزاری فارس اقدام به پیگیری این موضوع از استان زنجان کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول